Voor wie

Uw organisatie dankt haar succes mede aan slim ingerichte bedrijfsprocessen. U bespaart kosten, vergroot de winstmarge of vergroot de tevredenheid van uw afnemers door processen te vereenvoudigen en transparant te maken.

Maar terwijl u dat doet veranderen de markt, het speelveld en de spelregels. Processen moeten continu voldoen aan nieuwe eisen, antwoorden opleveren op nieuwe vragen, het vermogen bieden om in te springen op nieuwe kansen en meebewegen met veranderende doelstellingen.
Uw organisatie krimpt op de ene plek en groeit op de andere. U breidt uit, neemt over, voegt samen en stoot af. Samenwerkingen met derde partijen ontstaan en verdwijnen. Ook dat vraagt voortdurend om adequate aanpassing van bedrijfsprocessen. En dit alles in elk geval niet in een afnemend tempo. De omgeving vraagt van u steeds sneller passende oplossingen. 



Steeds meer onlosmakelijk met die oplossingen verbonden zijn ook de ondersteunende informatie-voorziening en bijbehorende processen. Kunnen sturen op processen vraagt immers onder andere om adequate stuurinformatie en rapportages over alles dat belangrijk is voor het realiseren van goede prestaties.


Voor uw organisatie is ‘kwaliteit’ datgene leveren wat is overeengekomen, op het afgesproken moment, binnen het beschikbaar gestelde budget. Maar is dat voor uw ICT-organisatie en -partners ook wel zo vanzelfsprekend? Hebt u grip op uw informatievoorziening en ICT? Of worden projecten vaker niet dan wel afgerond binnen ‘tijd’ en ‘geld’ en met de vastgestelde requirements? En worstelen veel projecten met het definiëren en bewaken van een heldere probleem- en doelstelling, scope, eisen en risico’s?  

Zijn uw opdrachtgevers echte, actieve opdrachtgevers of is ‘ICT in de lead’? 


En is de beheerorganisatie wel steeds in staat de gerealiseerde informatievoorziening tegen acceptabele kosten beschikbaar te stellen en te houden? Groeit met elk nieuw project de in stand te houden omgeving en neemt de budgetruimte voor innovatie en verandering stapje voor stapje af, of is uw organisatie in staat ook moeilijke keuzes te maken? Hoe wordt vastgesteld wat de business behoefte en prioriteiten zijn? Hoe leg je die behoefte en prioriteiten zo vast dat ze voor business en ICT eensluidend zijn, zodat de goede dingen in één keer goed worden gedaan?


Als één van deze vragen ook binnen uw organisatie speelt is het prettig om een trusted advisor aan uw zijde te weten, die in staat is om noodzakelijke verbeteringen en veranderingen, en valkuilen, risico’s en maatregelen te benoemen. Een partner die u, op basis van uw plannen en bestaande organisatie, helpt vast te stellen welke nieuwe kerncompetenties u in uw organisatie moet borgen en met welke competenties u uw organisatie eventueel tijdelijk moet versterken. Die u ook kan ondersteunen bij het creëren van die flexibele schil. Die als u wilt niet alleen adviseert, maar het voortouw neemt bij de verbeteringen en uw management en medewerkers helpt inspireren tot de noodzakelijke nieuw houding en gedrag. 


Kortom een partner die de kloof tussen waar u staat en waar u naartoe wilt – en tussen strategie en uitvoering – niet alleen benoemt, maar u er overeen helpt.

Mind the gap!

Ga terug